رازیانه
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5

خواص رازیانه 

رازیانه,خواص رازیانه,طریقه مصرف رازیانه

رازیانه یکی از گیاهان دارویی فوق العاده شگفت انگیز است رازیانه به انگلیسی fennel و نام های دیگر رازیانه _ بادیانه و یا بادیان است.

خواص رازیانه > خواص رازیانه برای زنان

 

تعریف دقیق رازیانه عبارت است:

رازیانه گیاهی دارویی است که خواص بیشماری از قبیل ضد پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد. رازیانه گیاهی است که در طبقه بندی ادویه ها قرار می گیرد و در آشپزی و صنعت دارو نیز کاربرد دارد.

رازیانه حاوی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. این گیاه معطر معمولاً عارضه جانبی ندارد ولی مصرف آن در زنان باردار توصیه نمی‌شود. در کشورهای مختلف، از رازیانه به شکل های گوناگونی استفاده می  شود. برخی، از رازیانه در مواد کیک و نان استفاده می کنند.

برخی دیگر در سالاد و سبزیجات آب پز می ریزند و گاهی اوقات پس از غذا جویده می شود. در جنوب خراسان به این گیاه بادیان یا badiu گفته میشود

خواص رازیانه > خواص رازیانه برای زنان:بسیاری از فاکتورها نظیر استرس و رژیم غذایی ضعیف و نامناسب می توانند سیکل قاعدگی منظم در زنان را مختل سازند. تخم رازیانه  دارای خاصیت زیاد کننده قاعدگی ست که باعث تنظیم خونریزی قاعدگی می شود. این گیاه همچنین حاوی فیتواستروژن هایی ست که به مشکلاتی نظیر سندرم پیش از قاعدگی، اختلالات یائسگی و بزرگ شدن سینه کمک می کند.

رازیانه بزرگ شدن سینه:تخم رازیانه نیز می تواند موجب رشد ابعاد سینه شود. این تخم ها حاوی مقادیر بالایی از فلاونوییدها هستند که میزان استروژن بدن را افزایش داده و موجب تقویت رشد بافت سینه می شود.

عرق رازیانه > خواص عرق رازیانه > خواص رازیانه دم کرده:عرق رازیانه در درمان تکمیلی دیسمنوره (قاعدگی دردناک)-آمنوره(قطع قاعدگی)-
هایپر منوره (قاعدگی طولانی) و برای افزایش شیر نقش اساسی دارد .

عرق رازیانه درمان تکمیلی در رفع عوارض منوپوز (یائسگی) است .

عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان میشود . در واقع در ایجاد
صفات ثانویه جنسی زنان نقش دارد .

عرق رازیانه افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان است ..

عرق رازیانه در درمان بسیاری از بیماری های روحی و افسردگی های زنان و دوشیزگان
بسیار موثر است . که متاسفانه پزشکان امروزی اطلاعی از آن ندارند .

عرق رازیانه باعث افزایش بینایی میشود .

خواص رازیانه برای تخمدان > رازیانه و کیست تخمدان:آیا درمان کیست تخمدان در طب گیاهی امکان پذیر میباشد؟ بله با طب گیاهیی کیست های تخمدان متعددی در این مرکز درمان شده اند و پرونده و مدارک همگی موجود میباشد البته درمان کیست تخمدان بستگی به مزاج پایه فرد دارد افراد سرد مزاج با گرمای سیستمیک و موضعی و افراد گرم مزاج با گرمای موضعی درمان میشوند .

کیست تخمدان صد در صد نمیتواند باعث نازایی شود بسیار ی از خانمها علی رغم وجود کیستهای متعدد باردار شدند اما از آنجایی که رشد کیست در تخمدان نشانه سردی و تنبلی تخمدان است میتواند باعث رشد تخمک های ضعیف و تشکیل جنین و در نتیجه تولد نوزادان ضعیف و کم رشد شود بهتر است قبل از اقدام به بارداری زیر نظر پزشک طب سنتی مدتی از داروهای تقویت کنده و گرم کننده تخمدانها استفاده نمایید

از داروهای موثر در درمان کیست تخمدان میتوان به موارد زیر اشاره نمود(دوز مصرفی و مدت درمان به مزاج شخص و نظر پزشک بستگی دارد): رازیانه-مریم گلی-بومادران-سیاهدانه بادکش …

مضرات رازیانه:

1 عوارض پوستی:

واکنش‌های حساسیتی پوستی بسیار نادر است. رازیانه در لیست گیاهانی که ادعا می‌شود مسئول درماتیت نوری در انسان می‌باشن، وارد شده است. این مسئله مورد تردید است که میوه رازیانه بتواند تولید اثرات سمیت نسبت به نور نماید، زیرا ترکیباتی مانند فوروکومارین و دیگر ترکیبات مشابه در آن وجود ندارد. Opdyke گزارش می‌دهد که هیچ گونه اثر سمیت نسبت به نور درخصوص اسانس رازیانه مشاهده نشده است. تجویز پوستی دم کرده رازیانه در انسان موجب  تشدید التهاب ایجاد شده به وسیله اسانس خردل، تشعشعات ماوراء بنفش و تزریق زیرپوستی توبرکولین می‌گردد.

2 عوارض تنفسی:

یک مورد آسم در یک پسر ۹ ساله مبتلا به بیماری آلرژیک در اثر رازیانه و تخم‌های رازیانه گزارش شده است. آزمایشات پوستی مثبت، ایجاد مجدد آسم به دنبال خوردن رازیانه و تسکین آسم بعد از حذف رازیانه از رژیم غذایی، تأئید کننده ارتباط بین رازیانه و آسم آلرژیک می‌باشد.

 3تداخلات دارویی:

تزریق داخل صفاقی ۵۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم اسانس رازیانه در موش موجب افزایش زمان خواب ناشی از پنتوباربیتال می‌گردد، و این حالت زمانی ایجاد می‌شود که اسانس هم زمان با پنتوباربیتال تزریق گردد.

طریقه مصرف رازیانه:

1- پیشگیری
* منجربه کاهش موارد بروز عوارض ناشی از نفخ می‌گردد.
* از دفعات بروز پریود دردناک کم نموده و نیز باعث کاهش شدت علایم میگردد.

2- درمان
* در درمان علامت بیماری روده تحریک پذیرIBSبا کاهش نفخ و آرامبخشی موثر است. مخصوصاً وقتی توام با زیره مصرف گردد طعم تند زیره را کاهش می‌دهد. {(خوراکی)معادل}
* بعنوان گشاد کننده مجاری تنفسی. خلط آور وکاهنده التهاب مجاری تنفسی در برونشیت مصرف میگردد. {(خوراکی)کمکی}
* دراسهال شیرخواران جهت جایگزینی مایعات و آرامبخشی مصرف دارد. {(خوراکی)کمکی}
* در درمان پریود دردناک و اختلالات منجر به قطع پریود مصرف می‌گردد. {(خوراکی)کمکی}
* در مواردی که ترشح شیر کم می‌باشد تجویز می‌گردد. {(خوراکی)معادل}

رازیانه و لاغری > خواص رازیانه برای لاغری:

یانه یکی از گیاهان سرشار از مواد مغذی میباشد، مطالعات اخیر نشان داده که رازیانه راه حلی برای از بین بردن چربی های سرسخت و لجوج بدن میباشد و تاثیری سریع و چشمگیر در کاهش وزن دارد.

دانه های رازیانه با عطر و طعم جادویی اش از دیرباز دارویی برای هضم غذا و کاهش نفخ و لاغری مورد استفاده قرار  میگرفت.

چگونه معجون لاغری را آماده کنیم؟

یک فنجان آب جوش را به ۳ قاشق غذا خوری رازیانه خشک اضافه کنید. کمی صبر کنید تا رازیانه کاملا در آب خیسانده شود.
معجون را کامل بنوشید.
دقت کنید که آب و رازیانه نباید با هم جوشانده شوند، بلکه باید آب جداگانه جوشیده و به رازیانه اضافه شود.
این نوشیدنی را همچون یک فنجان چای بنوشید، این نوشیدنی باید با معده خالی و قبل از هر وعده غذا و همینطور قبل از خواب نوشیده شود.

رازیانه





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: